دلایل استفاده از موشن گرافیک در کسب و کارها

در این مقاله به دلایل استفاده از موشن گرافیک و مزایای موشن گرافیک میپردازیم.

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید و خدمتی را به مشتریان خود ارائه می دهید احتمالا بارها به این فکر افتاده اید که چطور می شود کسب و کار خودتان رو رونق بدهید و بازار گسترده تری را برای خود ایجاد کنید .
این روزها با گسترش دیجیتال مارکتینگ و به خصوص ویدئو مارکتینگ ، کسب و کارهای مختلف نیز برای بیشتر و بهتر دیده شدن به این سمت و سو گرایش پیدا کرده اند .
موشن گرافیک نیز که یکی از جذاب ترین بخشها در مجموعه ویدئو مارکتینگ می باشد از طرفداران زیادی برای صاحبان مشاغل و ارائه دهندگان سرویسهای مختلف جهت توسعه بازار کاری خود برخوردار شده است.
موشن گرافیک ویژگیهای خاص و تاثیر گذاری فراوانی را دارا می باشد و نسبت به سایر تبلیغات ویدئویی از هزینه ها و پیچیدگیهای کمتری برخوردار است.
این سبک از تبلیغات ویدئویی محدود به کسب و کار خاصی نیست و در هر موضوع و حیطه فعالیت شخصی و یا تجاری قابل استفاده است.

برای آشنایی باموشن گرافیک و برآورد هزینه های موشن گرافیک به مقالات زیر مراجعه فرمایید.
موشن گرافیک چیست؟
هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی چقدر است ؟

با این مقدمه، ۴دلیل اصلی که صاحبان کسب و کار می بایست برای کسب و کار خود و بهتر دیده شدن به سمت تولید موشن گرافیک بروند را برای شما شرح می دهیم:

۱- احساس خلق میکند

با تماشای یک فیلم خوب شما احساساتی را تجربه میکنید که در برخی اوقات این احساسات دیدگاه شما را نسبت به زندگی و اطرافتان عوض میکند.

اگر اجزاء یک فیلم را بررسی کنیم تا ببینیم چه عناصری این احساسات را تغییر می دهند،متوجه خواهیم شد این عناصر همان عناصر اصلی در موشن گرافیک هستند.
سناریو ،کارکتر ها ، دیالوگ ها ، موسیقی متن ، دکوپاژ و … طوری در کنار هم قرار داده میشوند که به بیننده یک حس واحد منتقل کنند
.با این تفاوت که در موشن گرافیک این انتقال مفهوم یا پیام در سریعترین و کوتاهترین زمان ممکن انجام می شود.

۲- اطلاعات پیچیده را ساده بیان میکند

گاهی اطلاعات یک کسب و کار (محصول) به قدری پیچیده هستند که برای ارائه نوع خدماتشان به مشتری دچار مشکل می شوند.

این مشکلات گاهی اوقات صاحبان کسب و کار را مجبور میکنند که به سراغ مستندات ویدیو و یا مصاحبه های مردمی رجوع کنند.
در ضمن ارائه اطلاعات مرتبط با یک کسب و کار اگر به صورت حضوری یا غیر حضوری و از طریق شیوه های سنتی ارائه صورت گیرد ،زمانهای زیادی از شخص ارائه دهنده خواهد گرفت و تکرار این اتفاق برای شخص ارائه کننده فرسایشی و خسته کننده خواهد شد. ضمن اینکه ممکن است به خاطر زمان زیادی که برای یک ارائه صرف میشود موارد زیادی از توضیحات از قلم بیفتد.
اما موشن گرافیک با ترکیب المان های گرافیکی و متحرک سازی آنها و طراحی موسیقی و افکتهای صوتی خاص، (گاهی اوقات) در کمتر از یک دقیقه کسب و کار شما را معرفی می کند و از طریق فضاهای آنلاین بارها و بارها و بدون هیچ محدودیتی به اشتراک گذاشته می شود.

۳- یک تجربه لذت بخش را خلق میکند

طبق تحقیقات انجام شده ، یک کاربر شبکه های اجتماعی به طور متوسط در طول هفته ۶ ساعت محتوای تصویری مشاهده میکند اما سوال اینجاست که آیا این کاربر حاضر است همین زمان را برای مطالعه متن صرف کند؟
خواننده متن باید اطلاعات را پردازش و برای درک آن مدتی راصرف کند.این سختی ها موجب میشود تماشای یک محتوی در قالب موشن گرافیک برای مخاطب امروزی بسیار لذت بخش تر باشد.

۴-تاریخ انقضاء ندارد

امروزه برخی محصولات و کسب و کار ها برای تبلیغ به سلبریتی ها و اینفلوئنسر ها روی آورده اند.

اما سوال اصلی اینجاست که آیا این افراد مشهور تا چند سال یا حتی چند ماه دیگر مشهور می مانند؟
تبلیغات مبتنی بر افراد مشهور فقط در زمانی بازده خوبی دارند که این افراد در اوج شهرت باشند و اگر خطایی از آنها سر بزند ، ممکن است به اعتبار کسب کار (محصول) شما آسیب وارد شود.

موشن گرافیک نوع ارائه خدمات شما را به مشتری معرفی میکند.به همین خاطر موشن گرافیک هیچ گاه تاریخ انقضاء ندارد و روز بروز بر جذابیت و گیرایی آن افزوده می شود.

(بازدید کل ۱,۷۳۳ , ۱ بازدید امروز)