شرح پروژه

نمونه تیزر تلویزیونی

نمونه تیزر تلویزیونی تولید ملی تجهیز پزشکی ضد تعریق الکسا

کاری از گروه تیزر و انیمیشن توتکا

تیزر تلویزیونی تبلیغاتی چیست؟

تیزر تلویزیونی در واقع یک تکنیک برای ارائه آگهی در رسانه تصویری مانند تلویزیون، رادیو یا شبکه های اجتماعی است.
رسانه تصویری به دلیل امکان پخش همزمان صدا و تصویر از جذابیت بالا و امکانات کم نظیری در مقایسه با سایر رسانه ها برخوردار است.
ویدیوی تبلیغاتی که برای نمایش در رسانه تصویری مهیا میشود را اصطلاحا تیزر نامیده می نامند.
در مقایسه با سایر اقلام تبلیغاتی، تیزر تلویزیونی در مراحل ساخت دارای هزینه ها و حساسیت های بالاتری هستند.
یکی از نکات مهم در ساخت تیزر ، انتخاب قالب درست برای اگهی تبلیغاتی است و همچنین باید مخاطب ، بستر و هدف خود را بشناسد تا موفق عمل کند.
در نظر داشتن چند نکته به ساختن و ارائه آگهی تلویزیونی موفق کمک بسیاری می کند :

    • ایده های مفهومی و خلاق
    • داشتن سناریوی حرفه ای و خلاقانه
    • مخاطب محور بودن
    • جذابیت های بصری و شنیداری
    • داشتن سرعت و مهارت در رساندر به موقع تیزر تلویزیونی

موارد استفاده از ساخت تیزر تبلیغاتی:

    • پخش در نمایشگاها
    • ارایه در کنفرانس ها و سمینارها
    • پخش در رسانه های تصویری عمومی و تخصصی
    • ساخت فیلم و تیزر به عنوان کاتولوگی برای محصولات و خدمات
    • تولید به منظور دادن گزارش عملکرد سازمان ها
    • پخش در مانیتورهای تبلیغاتی سطح شهرها
    • استفاده در هتل ها، تالارها و مکان های گردشگری
    • استفاده در فیلم های آموزشی

تعاریف و اشتباهاتی درباره ی تیزر تلویزیونی ، آگهی بازرگانی تلویزیونی، وایرال ویدیو!

در این سری مطالب در مورد چند اصلاح در  تبلیغات صحبت میکنیم تا اگر بعنوان کارفرما قصد دارید برنامه ی تبلیغاتی را برای محصول یا سرویستون داشته باشید تا جای ممکن با آژانس ها یا کسانی که بصورت آزاد در صنعت تبلیغات کار میکنند به یک زبان مشترک گفتگو کنید.

البته در یک پستی جداگانه به بررسی انواع آژانس ها، استودیو ها و فیری لنسر های فعال در این صنعت میپردازیم تا زمان تصمیم گیری برای برون سپاری برنامه ی تبلیغاتی راحت تر بتوانیم تصمیم بگیریم چه گزینه ای برای همکاری با ما مناسب تر است.

قبل از هرچیز در مورد چند اصطلاح اشتباه رایج صحبت میکنیم.

یکی از اولین و مصطلح ترین تعاریف اشتباه در صنعت تبلیغات که بعضا حتی توسط پیشکسوت ها هم استفاده میشود واژه ی تیزر است.

تیزر حاصل از مصدر تیزینگ و در واقع تیزر کمپین ها یا تیزر اد ( تبلیغات تیزری ) به معنی پیام ها و طرح های تبلیغاتی است که با ارائه ی اطلاعات کمی از کل کمپین یا محصول قصد دارد توجه و کنجکاوی مخاطب رو جلب کند و در مراحل بعدی با تکمیل کردن پیام، از کل ایده یا کمپین رونمایی میکند که امروزه به اشتباه به آگهی تلویزیونی یا حتی ویدیوهایی که در فضای آنلاین منتشر میشود، تیزر میگوییم.

بنابراین زمانی که میخواهیم یک سفارش برای ساخت آگهی تبلیغاتی که تصمیم داریم آن را در صدا و سیما منتشر کنیم، بدهیم می توانیم از اصطلاح آگهی تلویزیونی یا تی وی سی که حروف اختصاری تی وی کامرشال و به معنی آگهی بازرگانی تلویزیونی ست استفاده کنیم.

اگر قرار است این آگهی تصویری در فضای سوشال مدیا، منتشر شود ما باید در زمان سفارش آگهی این مساله را اعلام کنیم. چرا که در آگهی تلویزیونی اگر بخواهیم قرارداد پخش با صدا و سیما منعقد کنیم بنابه بودجه و زمانبندی پخشی که در نظر گرفته ایم هزینه ی براد کست یا پخش آگهی بسته به نوع باکس آگهی  ها متفاوت خواهد بود. در صورتیکه در فضای آنلاین محاسبه ی هزینه ی انتشار بر اساس تایم آگهی اتفاق نمی افته …

باکس آگهی مجموعه آگهی هایی هست که قبل، حین یا بعد از یک برنامه ی تلویزیونی خاص پخش میشود.

بسته به اینکه باکس آگهی در چه کانال تلویزیونی و در مجاورت کدام برنامه و البته چه زمان از پخش باشد هزینه ی پخش متغیر خواهد بود و به صرفه تر است که آگهی های ما تا حدامکان کوتاه تر باشد که حداقل زمان آگهی برای پخش ۱۵ ثانیه است و اگر بخواهیم از فرصت پخش رایگان صدا و سیما استفاده کنیم نهایت زمان آگهی ما بایستی سی ثانیه باشد

موضوع دیگر اینکه محدودیت های آگهی های تلویزیونی در استفاده از ریتم، بیان و البته پوشش بازیگر ها با آگهی هایی که قرار است در فضای سوشال منتشر شود تفاوت زیادی دارد.

بنابراین حتما زمان دادن نمونه تیزر تلویزیونی ، تعیین بفرمایید که شما یک آگهی تلویزیونی میخواهید یا یک ویدیو برای انتشار در فضای آنلاین.

غیر از تولید آگهی تبلیغات تلویزیونی برای استفاده از این مدیوم یا رسانه شما میتوان از برنامه ی مشارکتی یا تقدیم برنامه، زیرنویس و  حک آرم هم استفاده کنید.

اشتباه دیگری که در این همین راستا مصطلح شده است استفاده از واژه وایرال ویدیو برای سفارشات ویدیو های تبلیغاتی در فضای آنلاین هست. ویدیو هایی که در فضای سوشال وایرال می شوند یا ویو و بازدید های میلیونی می گیرند در رویکرد جهانی محتوایی است که در ایده پردازی و ساخت آنها شرایطی اعمال شده که با یک فشار مدیایی کوچک در ابتدا در واقع با هزینه کردن بودجه ی کمی برای خرید رسانه جهت انتشار اولیه، محتوای ویدیو انقدر جذاب و مورد نظر مخاطب است که بصورت طبیعی یا اورگانیک توسط خود مخاطب و البته رایگان به اشتراک گذاشته میشود.

بنابراین زمانی که ما یک ویدیو تبلیغاتی برای انتشار در فضای آنلاین تولید میکنیم یا بایستی برای دیده شدن آن هزینه ی خرید رسانه پرداخت کنیم یا هزینه و ایده ی خلاقانه را برای تولید محتوا سرمایه گذاری کنیم و انتظار داشته باشیم ویدیو بطور طبیعی و بدون صرف هزینه ی زیاد توسط مخاطب منتشر میشود. بعد از اینکه این ویدیو توسط گروه زیادی از مخاطبین دیده و به اشتراک گذاشته شد ما میتوانیم ادعا کنیم ویدیو ما وایرال شده است!

(بازدید کل ۱,۴۳۴ , ۱ بازدید امروز)