شرح پروژه

پخش آگهی در تلویزیون

 پخش آگهی در تلویزیون برای یک شرکت تعمیرات موبایل که بصورت آنلاین ثبت تعمیر رو دریافت و رسیدگی میکند.

( نکته مهم : برای مشاهده ویدیو ها حتما باید فیلتر شکن شما خاموش باشد )

.

کاری از گروه تیزر و انیمیشن توتکا

آگهی تلویزیونی چیست ؟

پخش آگهی در تلویزیون به عنوان یکی از مهمترین و قدرتمند ترین ابزار اثرگذاری در آگاهی، ترغیب و یادآوری مشتریان نسبت به محصولات، برندها و شرکت ها شناخته می شوند. آگهی تلویزیونی مناسب و بکارگیری به موقع رسانه جهت انتقال محتوای تبلیغاتی به مخاطبین و مشتریان بازار هدف می تواند مرحله معرفی و یا رشد از چرخه عمر محصول را با سرعت بالایی طی نماید. در میان انواع تبلیغات ( رسانه ای، محیطی، چاپی و … ) کماکان آگهی تلویزیونی که زیر مجموعه تبلیغات رسانه ای است بیشترین تاثیر گذاری را روی مخاطبین  می گذارند.

تیزر چیست؟

تیزر تکنیکی برای پخش آگهی در تلویزیون، رادیوی یا رسانه‌ اجتماعی می باشد و یا اصطلاحا به روشی گفته می‌شود که با اشاره خلاقانه به محصول یا خدمت خاصی، توجه مخاطب را به آن جلب نمایید. به‌عنوان مثال، درفیلم نمایش داده شده در این پست شما بصورت غیر مستقیم کنجکاوی مخاطب را به محصول مورد نظر جلب خواهید کرد . این محصول چیست؟ آیا قرار است ویژگی خاصی معرفی شود؟ تبلیغ‌گر کیست؟ و دیگر سوالها.. ؛ در این قسمت شما مخاطب را وارد مرحله‌ای به نام Teasing کرده اید و حس کنجکاوی در او شکل گرفته و پر از سوال شده است که این آگهی مربوط به چیست؟

مراحل پخش آگهی در تلویزیون

از آنجایی که در تهیه و تولید تیزرهای تبلیغاتی سرمایه و وقت زیادی هزینه می شود ،لذا باید با بهره گیری از تکنیکها و روشهای مختلف تیزرهایی طراحی و تولید کرد که از بالاترین سطح اثربخشی برخوردار باشند. ساخت تیزر تبلیغاتی شامل سه مرحله اصلی پیش از تولید، تولید و پس از تولید است. تهیه سناریو یا فیلم نامه، انتخاب بازیگران، فیلمبرداری، صداگذاری، تدوین و … از جمله اقداماتی است که در تولید یک تیزر انجام می شوند.

 استراتژی، نوآوری و اجرا سه فاکتور اساسی در موفقیت یک آگهی به شمار می آیند. آگهی های موفق از نظر اتخاذ استراتژی بی نقص‌اند. دارای مفهومی خلاق هستند و از اجرای مناسبی نیز برخوردارند.
انتخاب قالب آگهی همچون انتخاب لحن و سبک آگهی، بخشی از استراتژی خلاق است. قالب های مختلفی وجود دارند که در تیزرها مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از تیزرها یک قالب مشخص و برخی نیز چند قالب را مورد استفاده قرار می دهند. آنچه مهم است باید قالبی را انتخاب کرد که بتواند به درستی پیام آگهی را انتقال داده و با بیننده ارتباطی نزدیک برقرار کند. انتخاب یک قالب به این موضوع بستگی دارد که چگونه و با چه هدفی می خواهیم از آن استفاده ‌کنیم. قالبهای تبلیغاتی زیادی وجود دارند که برخی از مهمترین آنها عبارتند از قالب داستانی، نمایشی، تائیدی، طنز و فکاهی و …

آنچه مهم است انتخاب قالب درست برای آگهی تبلیغاتی و نمایش خلاقانه پیام است. یک تبلیغ دهنده موفق، هدف و مخاطبان خود را به دقت انتخاب کرده، پیام مناسب را در قالب مناسب تزئین کرده و با استفاده از تکنولوژی های مناسب نسبت به تهیه تیزر اقدام می کند. پس از آنکه تیزر تبلیغاتی تولید شد مورد آزمایش و تست قرار می گیرد. در این مرحله میزان اثربخشی تیزر تولید شده بر نمونه‌ای کوچک از مخاطبان مورد ارزیابی قرار می گیرد. بعد از رفع نواقص و تائید نهایی تیزر می بایست نسبت به انتخاب شبکه تلویزیونی و زمان پخش مناسب اقدام نمود. نهایتاً پس از خرید فضای نمایشی در شبکه تلویزیونی تیزر تولید شده به نمایش درخواهد آمد.

ویژگی های کلیدی تیزر تبلیغاتی

imagesدر بازارهای به‌شدت رقابتی امروز بسیار اتفاق می‌افتد که پس از پخش آگهی در تلویزیون ؛ خود تیزر تبدیل به مزیت رقابتی شرکت شده و عاملی برای جذب مشتری می شوند. تیزرهای ساخته شده باید به قدری جذاب و اثرگذار باشند که خود تبدیل به مزیت رقابتی شرکت شوند،دراین قسمت به بهترین ویژگی های کلیدی تیزر تبلیغاتی اشاره خواهیم نمود.

ایده‌های مفهومی و خلاق : ساخت تیزر با هدف انتقال معنا و مفهوم انجام می‌شود بنابراین هر تیزر جذاب و اثرگذار بر اساس یک سناریو خلاقانه و حرفه‌ای ساخته می‌شود.

زیبایی و جذابیت‌های بصری و شنیداری: در ساخت تیزرها کلیه‌ی جنبه‌های زیبایی‌شناسی مورد انتظار در عمل محقق می‌شوند.
سرعت: سرمایه گذاری مناسب و شروع و تولید هم‌زمان چندین تیزر به مشتریان کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان تیزرهای خود را آماده اکران داشته کنند.

مخاطب محور: این تیزرها با‌توجه به مدل ادراک ذهنی مخاطب ساخته شده و تلاش می‌شود تا از تمام عناصر و عوامل در دسترس برای گذر از فیلترهای ادراکی مخاطب استفاده شود.

موارد استفاده فیلم ها و تیزرهای تبلیغاتی :

پخش فیلم ها در نمایشگاه ها
کنفرانس ها و سمینارها
پخش در سالن های انتظار و استراحت سازمان
پخش در رسانه های تصویری عمومی و تخصصی به منظور تبلیغات
استفاده از فیلم ها به عنوان کاتالوگ های الکترونیکی معرفی محصولات و خدمات سازمان
تولید فیلم به منظور ارائه گزارش عملکرد سازمان
پخش فیلم در مانیتورهای تبلیغاتی سطح شهرها
استفاده در هتل ها و تالارها
استفاده در فیلم های آموزشی

برای کسب‌وکارهای ایرانی:

محصول خود را به عنوان راه حل مشکلات مردم ارائه دهید!
یکی از تکنیک‌های رایج در بازاریابی که برندهای مختلفی در داستان‌پردازی ویدئوهای تبلیغاتی خود از آن استفاده می‌کنند، طرح یک مشکل رایج که اغلب مردم با آن روبرو هستند و مطرح کردن راه حل آن مسئله از طریق ارائه محصول خودشان است. در قسمتی از این ویدئو نیز به یکی از مشکلات اغلب مردم که گم کردن گوشی موبایل است اشاره دارد و استفاده از عبارت Hey Google را راه حل مسئله می‌داند. کسب‌وکارهای ایرانی نیز می‌توانند از ترفند برای ویدئوهای تبلیغاتی خود استفاده کنند. البته، لازم است قبل از استفاده از این ترفند، تحقیق کنید تا به مسائل مختلفی که مردم در حوزه کاری شما با آن‌ها روبرو هستند، پی ببرید.

(بازدید کل ۱,۳۴۹ , ۱ بازدید امروز)