بازی سازی یا گیمیفیکیشن چیست ؟

گیمیفیکیشن یا بازی سازی زیرمجموعه‌ای از طراحی برای تغییر رفتار است که هنر تعبیه کردن مکانیزم های بازی در فضاهایی است که به صورت پیش فرض برای بازی طراحی نشده اند
ما در زندگی روزمره خود با نمونه‌های زیادی از بازی سازی مواجه می شویم. ( همین که به ما یک بروشور می دهند و می گویند اگر آن را با خودمان به رستوران ببریم به ما تخفیف خواهند داد شکل ساده از بازی سازی محسوب می شود )
اگر شما علاقه مند باشید مخاطبان آنلاین شما و یا مشتریان آفلاین شما بیش از پیش با کسب و کار شما درگیری ذهنی داشته باشند و سهمی از ذهن آنها را به خود اختصاص دهید مطالعه مفاهیم بازی سازی می تواند برای شما مفید باشد.

گیمیفیکیشن یا بازی سازی

آشنایی با ریشه های شکل گیری بازی سازی یا گیمیکیفیشن

در گذشته دور ، انسان ها بخش مشخصی از وقت روزانه خود را برای کار و بخش دیگری را برای بازی و تفریح و استراحت اختصاص می‌دادند. امروزه به تدریج سهم کار و فعالیت های اقتصادی در زندگی روزانه ما به حدی زیاد شده است که فرصت کمتری برای بازی و تفریح باقی می ماند.
متخصصان گیمیفیکیشن یا بازی سازی می کوشند ضمن تأمین نیاز انسان ها ، از این نیاز به نفع کسب و کارها و برای وفادار سازی و افزایش درگیری ذهنی آنها با برند ها استفاده کنند.
متخصصین گیمیفیکیشن در دنیا آموخته‌اند که بازی نه تنها به عنوان بخشی از زندگی بلکه خود زندگی است.
به عبارتی می توان گفت بازی لباس نیست که به زور و زحمت در قالب نشان و مدال و امتیاز برتن یک فعالیت برود بلکه گیمیفیکیشن زمانی موفق است که از ابتدا بازی را در هسته طراحی یک فعالیت در نظر گیرد و در تمام جنبه های آن فعالیت لحاظ کند.

چطور مهارت و تخصص بازی سازی یا گیمیکیفیشن را افزایش دهیم؟

۱) آشنایی با انگیزاننده های انسان

هر چه در زمینه انگیزشی و انگیزاننگی انسان بخوانید و بیاموزید و به کار بگیرید نتایج ملموس تری را مشاهده می کنید

بازی سازی یا گیمیکیفیشن

۲) آشنایی با روانشناسی رقابت

موفق ترین بازی ها معمولاً زمانی شکل می‌گیرد که فرد علاوه بر رقابت با گذشته خود با وضعیت فعلی دیگران هم رقابت کند

بازی سازی یا گیمیکیفیشن

و در آخر :

خلق و توسعه کسب و کار در دنیای رقابتی امروز در گروه تسلط بر مهارت بازیسازی است ما بیش از آنکه به کسب و کاری ارزش آفرین فکر کنیم که در دل خود بازی هم دارد بهتر است به بازی‌های ارزش‌آفرین فکر کنیم که در فضای مجازی به کسب و کار تبدیل شده اند.

(بازدید کل ۵۱۸ , ۱ بازدید امروز)