شرح پروژه

 نمونه رپورتاژ آگهی صنعتی

نمونه رپورتاژ آگهی صنعتی در قالب  تیزر رئال  معرفی یک پروژه بزرگ و به تصویر کشیدن لحظه لحظه عملیات عمرانی آن

  • استایل : رئال (Real)
  • سفارش دهنده :  آب آسیا
.

کاری از گروه تیزر و انیمیشن توتکا

نمونه رپورتاژ آگهی چیست ؟

یک نمونه رپورتاژ آگهی ( Advertorial ) به گونه ای از تیزر – آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطب رسانه‌ گمان کند که یک گزارش بی طرفانه را می‌بیند ، می‌شنود یا می‌خواند، در واقع القای برنامه ریزی شده ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن اوست.

به دلیل گرایش مخاطبان به رسانه‌ها، تاثیر رپورتاژ، بسیار زیاد ارزیابی میشود و به همین دلیل جزو ضروریات تبلیغات یک شرکت یا موسسه میباشد و جزو اولین مواردی که در هر مناسبت برای معرفی شرکت به کار می آید .

امروزه نوع دیگری از رپورتاژ را در فضای اینترنت مشاهده می‌کنیم به گونه ای که یک مقاله در قالب یک پست تکی به یک سایت یا یک پیج اضافه می‌شود که درحالت عادی یک مطلب معمولی یا خبری است اما در اصل یک ترفند تبلیغاتی است که کاملاً برنامه ریزی شده و با هدف تبلیغ یک محصول یا یک خدمت خاص است که مخاطب را با چندین لینک به سمت وب سایت یا کانال تبلیغاتی یا پیج تبلیغ کننده هدایت میکند.

یکی از موارد مهمی که به آن توجه میشود قیمت رپورتاژ آگهی و اقتصادی بودن آن است که در توتکا با توجه به دست اول بودن پروسه تولید و استفاده از پرسنل داخلی ، قیمت رپورتاژ آگهی بسیار به صرفه است.

معمولا پیج ها و کانالهای زیادی هستند که در قبال نمایش رپورتاژ ، هزینه از شرکت تبلیغ کننده دریافت می‌کنند.

اگر به دنبال آن هستید که کسب و کار خود را توسعه داده و در مناسبتهای مختلف ، برندتان را در دید همگان قرار دهید، شرکت تبلیغاتی توتکا در کنار شما حضور دارد تا با طراحی ، ساخت و ارائه یک رپورتاژ ، به بهتر دیده شدن برندتان کمک نموده و کسب و کارتان را توسعه دهد..

پیرامون عبارت رپورتاژ آگهی ( Advertorial ) و این‌که رپورتاژ آگهی چیست بحث‌های بسیاری وجود دارد. رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ است که در فرمت مقاله نگارش می‌شود. عبارت Advertorial ریشه در دو کلمه‌‌ی Advertisement و editorial دارد. واژه‌نامه‌ی وبستر سال ۱۹۴۶ را به عنوان تاریخ تولد این عبارت دانسته است.

در این مقاله از مجموعه‌ی مقالاتی که به منظور آشنایی و آموزش رپورتاژ آگهی تدارک دیده شده است، قصد داریم تا زیر و بم این ابزار مهم و کاربردی را برای تمامی فعالان حوزه‌ی کسب‌وکار و متخصصین حوزه‌ی بازاریابی تشریح کنیم. در این مقاله موارد زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

    • چرا رپورتاژ آگهی مهم است؟
    • چگونه یک نمونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟
    • نکات تکمیلی در نگارش یک نمونه رپورتاژ آگهی

چرا رپورتاژ آگهی مهم است؟

نمونه رپورتاژ آگهی

طبیعتاً صدها بار عبارت رپورتاژ آگهی صنعتی به گوش شما رسیده ‌است. پیش از پرداختن به دلایل اهمیت آن، باید به خوبی بدانیم که چرا تا این اندازه برای بسیاری از کسب‌وکار‌ها دارای ارزش و اهمیت است. برخی از کسب‌وکارهای موفق، به طور مداوم و همیشگی، از این ابزار استفاده می‌کنند. برای تفسیر علت استفاده این کسب‌وکارها از این نمونه رپورتاژ آگهی با ما همراه باشید.

چرا؟

چون تغییر قیافه داده است. همانطور که بر همگی واضح و مبرهن است، بسیاری از بازدیدکنندگان، از دیدن تبلیغات محض به شدت بیزارند. اگر کمی بخواهیم با هم روراست باشیم، بر حقیقت این نکته تفاهم داریم که حجم تبلیغاتی که این روزها در اطراف خود و خصوصاً در فضای مجازی مشاهده می‌کنیم، سرسآم آور است. به همین دلیل بسیاری از بازدیدکنندگان به راحتی جذب تیترهای جذاب و خلاقانه‌ی تبلیغاتی نخواهند شد.

به عنوان مثال کدام یک از عبارات زیر در نظر شما جالب به نظر می‌‌رسد:

اول: به پرفروش‌ترین سایت لوازم جانبی موبایل سر بزنید.

دوم: در هنگام خرید لوازم جانبی موبایل به چه نکاتی باید دقت کرد؟

دومین عبارتی که ملاحظه می‌کنید، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. بسیاری از افرادی که به عنوان یک مشتری بالقوه در فضای مجازی در گشت‌وگذارند، به دنبال یادگیری هستند و از کسب اطلاعات جدید استقبال می‌کنند. اما گزینه‌‌ی اول معمولاً سرنوشت مشخصی دارد. بسیاری از بازدیدکنندگان بر این عقیده‌اند که این نیز همانند سایر آگهی‌هایی که در وبسایت‌های متفاوت منتشر می‌شود، صرفاً به دلیل جذب مشتری بیشتر است.

بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی تبلیغات بر این عقیده‌اند که هنگامی می‌توان یک تبلیغ را موفق خواند که بتواند با مخاطب خود داد‌و‌ستد کند. مخاطب هنگامی از جانب کسب‌وکار چیزی دریافت کند بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرد. تحت تأثیر قرار دادن مشتری آن چیزی است که ما به دنبالش هستیم.

داده مساوی ستاده

اما این پایان ماجرا نیست. بسیاری از کسب‌وکارها خصوصاً آن‌هایی که برندی در حوزه‌‌ی کاری خود تبدیل شده‌اند، بسیار دوست دارند تا در قبال هر هزینه‌ای که در راستای فعالیت‌های تبلیغاتی خود انجام می‌دهند، چیزی از مشتریان خود دریافت کنند. در اکثر مواقع هدف آنها دریافت لید است. لید اولین نقطه‌ای است که به واسطه‌ی آن کسب‌وکارها می‌توانند با مشتریان احتمالی خود ارتباط برقرار کنند.

نمونه رپورتاژ آگهی

 البته به این نکته نیز باید دقت داشت که این دسته از لیدها به این دلیل لید به حساب می‌آیند چون به کسب‌وکار شما علاقه نشان داده‌اند. آنها با دیدن نمونه رپورتاژ آگهی صنعتی شما، چراغ سبز اولیه را برای شروع همکاری و خرید محصول یا خدماتتان، روشن کرده‌اند. چه فرصتی بهتر از این؟

اما

معمولاً محتوای تبلیغاتی توسط خود کسب‌وکارها آماده می‌شود. بسیاری از آن‌ها پس از نگارش هنوز برای انتشار در رسانه‌ها مناسب نیستند. در این شرایط، این محتوا بهتر است توسط آژانس‌ها و خبرگذاری‌هایی که رپورتاژ را منتشر می‌کنند، ویرایش شود. توصیه می‌شود این ویرایش توسط افراد باتجربه و متخصص انجام شود تا در حد امکان از بار تبلیغاتی آن کم شود.

به چه دلیل؟

به این دلیل که تاکنون جواب داده ‌است. به این دلیل که مخاطبان به خوانندن یک مقاله، علاقه‌ی بیشتری نشان داده‌اند تا یک آگهی تبلیغاتی. در سال ۲۰۰۷، تحقیقی توسط Readers Digest در مورد همین موضوع تدوین و اجرا شد. در این تحقیق، ادراک مشتریان نسبت به آگهی تبلیغاتی و رپورتاژ آگهی مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج تحقیق Reader’s Digest  در مورد تفاوت بین آگهی تبلیغاتی و رپورتاژ آگهی صنعتی

در این تحقیق، دو نوع متن آماده شد. هر دو متن به صورت کامل واضح و روشن بود و در متن‌‌ها هیچ ابهامی مشاهده نمی‌شد. اما اولین متن در قالب رپورتاژ و دومین متن در قالب آگهی تبلیغاتی سنتی به افرادی که تحت آزمون قرارگرفته بودند ارائه شد.

نمونه رپورتاژ آگهی

هر دو متن هدف یکسانی داشتند. هدف آنها فروش یک جایگزین نمک، با عنوان آدولف بود. نتایج حاصل عبارت بود از:

    • متنی که به صورت یک مقاله –رپورتاژ آگهی صنعتی – نوشته شده بود، توانست ۸۱٪ بیشتر از متنی که به صورت آگهی تبلیغاتی نوشته شده بود بفروشد.
    • Readers Digest نتیجه‌گیری کرد که تمایل خواننده‌ها برای خواندن یک رپورتاژ ۵۰۰ برابر یک آگهی تبلیغاتی است.

نحوه ی نگارش یک نمونه رپورتاژ آگهی صنعتی

برای اینکه اینکه بتوانید با نحوه‌ی نگارش رپورتاژ آگهی آشنا شوید لازم است تا ۳ مورد را مد نظر قرار دهید. این ۳ مورد زیربنای کار است. به بیانی دیگر به عنوان چراغ راه است و بهتر است در طول مسیر نگارش، همواره در کنارتان باشد.

    1. ارزش آفرینی

محتوا باید مرتبط و برای خواننده با ارزش باشد. همیشه سعی کنید تا خود را به جای خواننده بگذارید و بپرسید: « خواننده با خواندن این محتوا کدام چالش یا نیازش را حل می‌کند.»

جالب است بدانید که حل این نیاز با فروش محصول رابطه‌ مستقیم دارد. هر چه در راستای پاسخ دادن به سؤالات و حل مشکلات خواننده و مخاطب خود بهتر عمل کنید، شانس فروش محصولاتی که قصد معرفی آن را دارید را افزایش خواهید داد.

    1. حفظ فرمت نوشتاری

همانطور که می‌دانید، رسانه‌های و پایگاه‌های خبری دارای قاعده و اصول نگارشی خاص خود هستند. به همین دلیل می‌توان این چنین نیز نتیجه‌گیری کرد که، فرمت نوشتاری مورد استفاده توسط این رسانه‌ها با گذر زمان موجب بروز عادت در مخاطبان  آن‌ها شده ‌است. بنابراین اگر رپورتاژ آگهی شما فرمت نوشتاری رسانه‌ای که در آن منتشر می‌شود را حفظ نکند، بدون شک اعتماد خوانندگان را به راحتی از دست خواهد داد.

(بازدید کل ۱,۵۷۲ , ۱ بازدید امروز)