شرح پروژه

استاپ موشن تبلیغاتی

ساخت تیزر برای یکی از سایت های ورزشی خارجی که استایل آن ترکیبی از استایل استاپ موشن و فول سه بعدی میباشد که با یک کارگردانی دقیق و با حفظ جنس متریال ، ترکیب شده است .

  •  استایل : انیمیشن سه بعدی ترکیبی با استاپ موشن
  • سفارش دهنده : یک سایت ورزشی از کشور مالزی

.

.

کاری از گروه تیزر و انیمیشن توتکا

هیچ چیز به اندازه واقعیت ، خیال انگیز نیست. هنر ، تنها راه خیال انگیز کردن واقعیت هست و اینجاست که استاپ موشن وارد عمل میشود .

استاپ موشن چیست ؟

شاید ندانید استاپ موشن دقیقا چیست ، اما حتما دیده اید . این استایل ؛ یک تکنیک ساخت انیمیشن هست که بصورت فیزیکال و بطور واقعی زیر دوربین، بصورت فریم به فریم ساخته میشود .

استاپ موشن تبلیغاتی

Illusion Of Movement

استاپ موشن را ، تکنیک زیر دوربینی یا فریم به فریم هم میگویند . به این صورت که به ازای هر فریم، یک حرکت به آبجکت زیر دوربین داده میشود و فریم بعدی ساخته میشود و به همین ترتیب ادامه میدهیم تا با پشت سر هم قرار دادن فریم ها ، احساس شود که آبجکت در حال حرکت هست ، به نوعی ” توهم حرکت “ رخ میدهد .

Technique

stop motion، بستگی به متریالی که برای ساخت آن در نظر گرفته اید، تکنیک های مختلفی دارد.

  • paper cut

به استاپ موشنی که در ساخت آن از متریال کاغذ و مقوا استفاده شود میگویند .

  • claymation

جزو تکینیک های محبوب ساخت Stop motion است . که از خمیر برای ساخت دکور وآبجکت ها استفاده میشود .

استاپ موشن
  • object animation

از جمله تکنیک های بسیار پرکابرد و سرگرم کننده در صنعت تبلیغات میباشد که با به کار گرفتن اشیا مختلف و یا محصولات برند ها ، ساخته میشود.

  • puppet animation

این همان تکنیکی است آثار سینمایی و سریالی مشهور با آن ساخته میشود .همانطور که از نامش مشخص است ، در این تکنیک از پاپت و عروسک استفاده میشود . از آثار مشهور که میتوان اشاره کرد : shaun the sheep – Corpse Bride – Pat & Mat

  • pixilation

  • در این تکنیک خاص ، سوژه انیمیت ما یک مدل انسانی است . این تکنیک بسیار جذاب و ویژه و در عین حال پروسه ساختش میتواند طاقت فرسا باشد .

پروسه ساخت استاپ موشن

قدم اول

آنچه که در روند ساخت استاپ موشن مهم و کلیدی است ، پیش تولید آن هست . پیش تولید ، بخش اعظمی از کار هست که در آن باید دکور ، تمام آیتم ها ، پاپت ها و حتی فریم های مورد نیاز ساخته شود و همه چیز آماده برای ضبط باشد. در قدم بعدی ؛ باید تمام تجهیزات مورد نیاز با توجه به نوع پروژه ، محیا شود .

اما چه تجهیزاتی برای ساخت یک استاپ موشن لازم است ؟

بدون شک بدون دوربین ، ساخت استاپ موشن غیر ممکن است. بعد از آن داشتن تجهیزات نوری مناسب – سه پایه با قابلیت T یا عمود شدن میز و لب تاپ یا کامپیوتر برای اتصال دوربین به نرم افزار Dragon Frame

.

نرم افزار ساخت استاپ موشن

Stop motion Studio :

برای ساخت استاپ موشن، دو نرم افزار کاربردی وجود دارد .  این نرم افزار مختص گوشی موبایل میباشد و اگر تازه میخواهید استاپ موشن را شروع کنید کاملا مناسب و کاربردی است .

Dragon Frame:

دراگون فریم ، تنها نرم افزار تخصصی ساخت استاپ موشن میباشد که تمامی آثار سینمایی جهان با همین نرم افزار ساخته شده است . پس اگر میخواهید به طور حرفه ای استاپ موشن بسازید ، با این نرم افزار سر و کار دارید . اما نکته مهمی که راجب این نرم افزار وجود دارد این است که فقط به دوربینهای حرفه ای عکاسی متصل میشود . با مراجعه به سایت Dragon Frame اطلاعات بسیاری راجب این نرم افزار دستگیرتان خواهد شد. در آخر ، بدانید که استاپ موشن با اضافه کردن کمی تخیل و فانتزی به دنیای فیزیکال و واقعی خود را همیشه برای مخاطب چشم نواز و دیدنی تر از سایر تکنیک های ساخت انیمیشن میکند . و چه چیزی خیال انگیز تر از واقعیت !

.

به قلم ریحانه ولایتی

(بازدید کل ۲۰ , ۱ بازدید امروز)