شرح پروژه

کمپین تبلیغاتی رایتل با محوریت ساخت تیزر انیمیشنی، به ترسیم فضایی داستانی که ترکیبی از فضاهای سه‌بعدی و واقع‌نما است، پرداخته و امکان معرفی برند رایتل و خدمات آن را به طیف وسیعی از جامعه هدف فراهم کرده است.

 

.

توضیح پروژه کمپین‌های تبلیغاتی رایتل

شرکت سفارش‌دهنده این پروژه تبلیغاتی شرکت رایتل، ارائه‌دهنده خدمات نسل سوم و چهارم و صاحب وسیع‌ترین پوشش شبکه نسل سوم، است. سبک به کار گرفته شده در این کمپین به صورت ترکیب المان‌های سه‌بعدی و واقع‌گرا یا رئال است. تیزر انیمیشن این کمپین تبلیغاتی موفق توسط گروه تیزر و انیمیشن توتکا به انجام رسیده است.

کمپین تبلیغاتی

نکات راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی عالی

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی (advertising campaign) به صورت برنامه‌ریزی‌شده به معرفی و تبلیغ یک برند می‌پردازد. طراحی کمپین‌های تبلیغاتی نیازمند بررسی‌های آماری و داشتن درک صحیحی از جامعه هدف است. این تبلیغات با تمرکز بر رسانه‌ها و ابزار‌های پرمخاطب انجام می‌شود. در زمینه تبلیغات هم اکنون رسانه‌هایی مانند تلویزیون، سایت آپارات و شبکه اجتماعی اینستاگرام در اختیار ما هستند که با بررسی دقیق و سرمایه‌گذاری صحیح می‌توان نهایت استفاده را جهت تبلیغات از این فضا‌های پرمخاطب برد.

آنالیز شبکه‌های اجتماعی جهت اجرای کمپین‌های تبلیغاتی

انواع کمپین تبلیغاتی و موارد کاربرد

کمپین‌های تبلیغاتی بنا به هدفی که در نظر گرفته است می‌تواند در قالب کمپین‌های تبلیغاتی اطلاع رسانی در مورد برند، کمپین‌های مربوط به تغییر نام تجاری، کمپین‌های تبلیغاتی با هدف جذب مخاطب از طریق موتور‌های جست و جو، کمپین‌هایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی هدایت می‌شوند و کمپین‌های ایمیلی ظاهر شوند.

همچنین هدف قرار دادن فروش یک محصول و روابط عمومی، کمپین سئو، تبلیغات شریکی، اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات ویدیویی از دیگر شیوه‌های رایج ایجاد کمپین تبلیغاتی هستند. کمپین‌های تبلیغاتی متکی به ویدیو از جمله قوی‌ترین شیوه‌های جلب مخاطب جهت فروش محصول یا معرفی برند در نظر گرفته می‌شوند که می‌توان به کمک شبکه‌هایی مانند یوتیوب و اینستاگرام به بازده بالایی در این زمینه دست یافت.

کمپین تبلیغاتی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی

چگونه می‌توان یک کمپین تبلیغاتی موفق را طراحی کرد؟

این موضوع وابسته به درک طراح از مفاهیمی مانند طراحی استراتژی، انتخاب کانال‌های مناسب و KPI است. همچنین شما در ابتدا لازم است تا در مورد بودجه و اهداف کمپین خود به تصمیم‌گیری نهایی رسیده باشید. مخاطبین هدف کمپین نیز از مواردی هستند که توسط طراحان کمپین آنالیز شده و می‌توان از طریق انتخاب کانال‌های مناسب به طیف‌های متفاوتی از مخاطبین مد نظر دست پیدا کرد.

فلسفه ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی

مهم‌ترین هدف ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد یک رقابت حرفه‌ای جهت معرفی و ترند کردن یک موضوع است که برای شرکت در یک برهه زمانی خاص، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این کار می‌تواند در ادامه هزینه صرف شده برای کمپین را به صورت چند برابر برای شرکت سفارش دهنده بازگردانده و درآمد پرسنل شرکت را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد.

همچنین کمپین و تبلیغات هدف‌دار به شما کمک می‌کند تا به سطح بالاتری از سرشناسی در میان اقشار مختلف جامعه دست پیدا کرده و در هر بار راه اندازی کمپین، به اطلاعات ارزشمندی در مورد مشتریان خود و افرادی که پتانسیل تبدیل شدن به مشتریان آینده شما را دارند دست پیدا کنید.

 

نقش آژانس‌های تبلیغاتی در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی

صرفاً ساخت یک تیزر نمی‌تواند سبب ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی و تأثیر گسترده آن‌ها شود. تبلیغات، هنر در زمان و مکان مناسب بودن است و این موضوع به واسطه آنالیز دقیق بازار و جامعه هدف صورت می‌گیرد. ظرافت‌های تبلیغاتی، در طول زمان و به کمک بررسی لحظه به لحظه تحولات شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های پرمخاطب صورت می‌گیرد.

اما آژانس‌های تبلیغاتی با ضمانت‌ها و شرایط تعیین شده با شما وارد قرارداد می‌شوند و تمام مسئولیت‌های ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی را بر عهده می‌گیرند. آن‌ها همچنین در قبال ایده‌پردازی و کیفیت محتوای تولیدی پاسخگو بوده و این مسئولیت را از دوش شما خواهند برداشت.

کوتاه کردن راه پیشرفت برند به کمک آژانس‌های تبلیغاتی

چگونه کمپین تبلیغاتی عالی ایجاد کنیم؟

هدف کمپین باید روشن باشد. از ویژگی‌های کمپین تبلیغاتی خوب همیشه این نیست که فروش یک کالا یا خدمات افزایش پیدا کند. این موضوع می‌تواند با هدف آشنا ساختن طیف جدید و خاصی از جامعه یا معرفی برخی کالا‌ها و خدمات جدید یک برند سرشناس صورت بگیرد.

زمانی که قصد ارائه یک خدمت یا محصول جدید را داشته باشید، بسیار مهم خواهد بود که این محصول یا خدمت نوپا چگونه به بازار وارد شود و اگر این حضور، بی سر و صدا و بدون جلب احساسات مشتریان صورت بگیرد، در ادامه ممکن است با شکست روبه‌رو شود.

ویژگی‌های بهترین پیام تبلیغاتی کدام است؟

بسیاری از افراد علاقه دارند تا تبلیغات، سبب درگیر شدن ذهن و ایجاد یک معما در ذهن مخاطب شود که این موضوع در حالت افراطی می‌تواند به اصل تبلیغ آسیب زده و باعث تأثیر منفی آن شود. تبلیغات لازم است تا در عین ساده بودن به شکل خلاقانه‌ای طراحی شود. همچنین تکرار زیاد پیغام‌های مختلف در کمپین‌های تبلیغاتی به جای نشان دادن تجربه و مزیت‌های برند، می‌تواند سبب عدم توجه مخاطب به اصل پیغام شود.

کلیات کمپین موفق

ایجاد کمپین موفق یک کار گروهی و وابسته به انجام آنالیز‌های دوره‌ای و مرتب در مورد شبکه‌های اجتماعی و جوامع هدف است. آژانس‌های تبلیغاتی تعهدات لازم در مورد ایجاد یک کمپین با حفظ اصول حرفه‌ای را برای شما تضمین می‌کنند.

ویژگی‌های کمپین تبلیغاتی روابط عمومی

این نوع از کمپین با هدف معرفی یک کالای خاص طراحی شده و می‌تواند جهت ترند کردن یک رویداد نیز طراحی شود. ابزار‌های کاربردی برای انتشار چنین تبلیغاتی عمدتا تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب است. نقطه عطف کمپین‌های روابط عمومی استفاده از پرمخاطب ترین ابزار‌ها و طراحی یک تبلیغ برای رنج سنی و سلیقه‌ای بسیار متفاوت است.

نتیجه‌گیری

در این مطلب به طور خلاصه با کمپین تبلیغاتی تابستانه رایتل و بهره بردن از روش‌های تبلیغاتی به روز و کارآمد در ایجاد تبلیغات رسانه‌ای و تأثیرگذار آشنا شدیم. تبلیغات یک روش اجتناب‌ناپذیر در گسترش محبوبیت و موفقیت برند‌های تبلیغاتی است که لازم است با دانش روز و توجه به عادات اجتماعی صورت بگیرد. در این زمینه استفاده از تجربه و دانش متخصصین این حوزه می‌تواند شما را سریع‌تر به نتیجه دلخواه رسانده و در ایجاد یک برنامه تبلیغاتی موثر به شما کمک کند.

کمپین تبلیغاتی (advertising campaign) چیست؟

هر کمپین تبلیغاتی یک استراتژی طراحی شده خاص است که در رسانه‌ها و ابزارهای تبلیغاتی مختلف انجام می‌شود و اهداف خاصی را دنبال می‌کند. متریال بسیاری در مدیای محتلف مانند تلویزیون ، آپارات و اینستاگرام  برای یک کمپین تبلیغاتی مانند انواع موشن گرافیک دو بعدی و سه بعدی و تیزر های رئال انواع طرح های گرافیکی مفهومی و غیره …تولید میشود. اهداف هر کمپین تبلیغاتی می‌تواند شامل افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و ارتباط با یک بازار خاص باشد. همه اینها از طریق تبلیغات انجام می‌شود.

بسیاری از کارآفرینان فکر می‌کنند که انجام یک کمپین تبلیغاتی به سادگی ایجاد یک تبلیغ است، اما آنها در اشتباهند. برای اینکه تبلیغات به بهترین نتایج ختم شود، بسیار مهم است که از ابتدا به درستی ساماندهی شوند.

اگر به راه‌ا‌ندازی یک کمپین که برای کسب و کار شما طراحی شده است فکر می‌کنید، توصیه می‌کنیم با یک متخصص تبلیغات در این‌باره مشورت کنید. به طور خاص آژانس های تبلیغات آنلاین در زمینه طراحی کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کنند. همکاری با یک گروه تبلیغاتی، بهترین شرایط و ابزارها را برای شما فراهم می‌کند و با توجه به تجارت موفقی که این شرکت‌ها دارند به شما کمک می‌کنند تا به نتایج دلخواه خود دست یابید.

شروع همکاری با یک گروه تبلیغاتی برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی شما را قادر می‌کند تا هم هزینه های تبلیغات را کاهش دهید و هم معیارهای مربوط به فعالیت‌های تبلیغاتی را بهبود دهید.

نکات کلیدی برای ایجاد کمپین تبلیغاتی عالی

۱) اهداف کمپین. با وجود اینکه معمولا هدف از تبلیغات مربوط به فروش است، اما حقیقت این است که اهداف تبلیغاتی بسیار دیگری برای تمرکز بر آنها وجود دارد. رایج‌ترین این اهداف دستیابی به مشتریان جدید، تبلیغ محصولات فعلی و معرفی محصولات جدید است. همچنین شما می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید تا آگاهی از برند را بهبود ببخشید و یا یک برند خاص را با احساسات و هیجانات خاص مرتبط کنید. هدف شما هرچه که باشد، باید پیش از اقدام آن را مشخص کنید.

۲) بازار هدف. قسمتی از موفقیت کمپین در این گام از استراتژی شما سنجیده می‌شود. اگر شما بازار یا مخاطب هدف خود را به خوبی شناسایی کرده باشید، رسیدن به اهدافتان بسیار عملی می‌شود.

مشخص کردن جزئیاتی که در ادامه می‌آیند برای کسانی که شما تلاش می‌کنید به آنها دسترسی داشته باشید در استراتژی کمپین تبلیغاتی شما ضروری خواهد بود: سن، جنسیت، طبقه اجتماعی، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات، علایق، عادات و سرگرمی‌ها می‌تواند در شناسایی مخاطبین هدف شما مفید است.

۳) تقسیم مخاطبان. وقتی به طور واضح مخاطبین هدف خود را شناسایی کردید، باید آنها را تقسیم کنید، آنها را بر اساس محصولات و یا خدماتی که می‌خواهید بفروشید به گروه‌های مختلف تقسیم کنید. شما باید خود را در جایگاه مشتریان بالقوه خود فرض کنید و به سوالاتی که باعث جلب توجه آنها می‌شود پاسخ دهید. آیا چیزی که شما ارائه می‌دهید برای آنها مفید است؟ آیا آنها توان مالی برای خرید محصول یا خدمات شما با قیمت تعیین شده را دارند؟

۴) ابزارهای تبلیغاتی. ابزارهای مفید بسیاری در اختیار دارید که به شما کمک می‌کند، پیام کمپین را به بخش مخاطبان هدف برسانید. در این مرحله لازم است که ابزارهای رایج مورد استفاده در تبلیغات و انواع مختلف تبلیغات را شناسایی کنیم.

  • تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی. همانطور که از نامش می‌توان حدس زد، تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی به شما اجازه می‌دهد که آگهی‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی که مخاطبان هدف شما در آن قراردارند، ایجاد کنید. این به معنای باز کردن خط ارتباطی جدیدی است که اجازه دسترسی آسان به مخاطبان خود را می‌دهد. استفاده از شبکه های اجتماعی و فرمت‌های تبلیغاتی مختلف، با استراتژی‌های شخصی می‌تواند میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی شما را افزایش دهد. تبلیغات اینستاگرام، تبلیغات توییتر و تبلیغات فیسبوک از جمله مهمترین شبکه های اجتماعی هستند که می‌توانید در آنها تبلیغ کنید.
  • ایمیل مارکتینگ. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ ابزار دیگری برای تبلیغات است که می‌تواند کمپین مورد علاقه شما باشد. از ایمیل مارکتینگ می‌توانید برای کسب لیدهای جدید استفاده کنید. (که می‌تواند به مشتریان بالقوه ختم شود) ایمیل مارکتینگ همچنین به افزایش وفاداری مشتریان کمک می‌کند که می‌تواند نتایج باور نکردنی را به همراه داشته باشد. آیا می‌دانید بدست آوردن یک مشتری جدید ۷ برابر گرانتر از حفظ خریداران فعال قبلی است؟
  • بازاریابی محتوایی. مطمئنا این نوع کمپین در حوزه کمپین‌های تبلیغاتی، آشنا به نظر می‌رسد. با این حال مفهوم بازاریابی محتوا بسیار مبهم است. برای اجتناب از این ابهام، می‌خواهیم تعریف خوبی از بازاریابی محتوا را بیان کنیم:
    بازاریابی محتوا روشی استراتژیک برای بازاریابی است که بر ایجاد و توزیع محتوای با ارزش و نیز محتوای مرتبط و سازگار تمرکز کرده تا مخاطبان مشخصی را جذب و حفظ و درنهایت تبدیل به مشتریان سودآور کند. بنابراین هر چیزی می‌تواند با ایجاد یک وبلاگ آغاز شود اما چنین محتوایی نمی‌تواند به صورت انحصاری تبلیغاتی باشد، شما باید آن را ارزشمند کنید. به علاوه به خاطر داشته باشید که در انجام یک بازاریابی محتوایی چهار مرحله وجود دارد: تولید ترافیک، تولید لید، پرورش لید و تولید مشتری. برای آشنایی بیشتر با این ابزار تبلیغاتی ارزشمند، دوره آموزش بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.
  • SEO و SEM: اگرچه SEO و SEM با هم متفاوت هستند اما اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند. SEO بهینه‌سازی محتوای وبسایت یا وبلاگ شما برای  موتورهای جستجو است تا بتوانند آن را به خوبی در جستجوهای ارگانیک (بدون پرداخت هزینه) خود قرار بدهند. SEM بیشتر مربوط به تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو می‌شود. تبلیغات گوگل مهمترین نوع SEM است که مخاطبان علاقه‌مندی که در گوگل به دنبال محصولات/خدمات ما هستند را هدف قرار می‌دهد. برای شروع کمپین های تبلیغات در گوگل می‌توانید با کارشناسان متخصص توتکا تماس بگیرید.

۵) ارتباطات. پیامی که از طریق کمپین تبلیغاتی ارسال می‌شود، بسیار مهم است. با وجود تفاوت شرکت‌ها و استراتژی‌های تبلیغاتی، متن و پیام آگهی همیشه باید به خوبی سازمان‌یافته، واضح، مختصر، روان و منسجم باشد. این کار به نظر ساده می‌رسد، اما اگر به این حقیقت توجه کنید که پیام باید مختصر باشد (و برای مخاطبان اذیت کننده نباشد) در این صورت بهتر است از کارشناسان تبلیغات باتجریه کمک بگیرید.

۶) طراحی. همانطور که پیام مهم است، طراحی نیز مهم است. طراحی ریسپانسیو و استفاده از آخرین ترندهای طراحی وب و بازاریابی آنلاین، مانند متریال دیزاین می‌تواند سایت و کمپین تبلیغاتی شما را برای مخاطبان‌تان جذاب نماید؛ تا انتخاب اول آنها باشید.

۷) معیارها و KPIها. سنجش در بسیاری از زمینه‌ها مهم است اما در دنیای تبلیغات حیاتی است. اگر نتایج را نسنجیم، نه می‌توانیم بفهمیم که چه چیزی کارآمد است و نه میدانیم چه چیزی باید بهبود یابد. بنابراین در یک کمپین تبلیغاتی معیارها باید بخش جدایی‌ناپذیر فرآیند باشند، تنها با داده‌هایی که کسب می‌کنیم می‌توانیم همه چیز را بدانیم و بر اساس آن عمل کنیم.

کمپین تبلیغاتی

ارسال پیام تبلیغات به مخاطب

شاید یکی از مهمترین بخش های یک کمپین تبلیغاتی که متاسفانه در کشور ما بسیار به آن پرداخته شده، همین بخش پیام، محتوا یا به قول متجددین content باشد. این که اساسا ما بر مبنای اهداف کمپین تبلیغاتی و برآورده شدن آنها قرار است چه پیامی به مخاطب بدهیم؟ و به بیان دیگر او قرار است از تبلیغ چه چیزی دستگیرش شود. یک نکته بسیار مهم در تهیه و ارسال پیام این است که پیام باید ساده  باشد. ما تبلیغاتچی ها همواره سعی می کنیم تا با ساخت پیام های خلاقانه بیننده رااا درگیر تبلیغ کنیم. این خیلی هم خوب است اما گاهی افراط در خلاقیت و نوگرایی باعث سردرگمی مخاطب و یا گم شدن اصل پیام می شود. بنابراین باز هم تاکید میکنم که پیام تبلیغ باید ساده باشد تا مخاطب تبلیغات بخوبی آن را متوجه شود و البته در ذهن بسپارد.

نکته مهم دیگری که در طراحی پیام تبلیغاتی باید مدنظر باشد آن است که از ارسال پیام های متعدد ( شما بخوانید مزیت های زیاد برای یک تبلیغ ) در یک کمپیننن خودداری شود. گاهی می بینیم که شرکت ها فکر می کنند که در یک تبلیغ اگر چند مزیت را اشاره کنند بهتر است و پولشان با دادن یک پیام حیف نمی شود، غافل از اینکه ارسال پیام های متعدد در یک برنامه تبلیغاتی نه تنها باعث هدر رفتن بودجه تبلیغات می شود بلکه در نهایت، مشتریان هیچیک از پیام های شما را به خاطر نمی سپارند!

(بازدید کل ۳,۰۰۷ , ۱ بازدید امروز)