تیزر موشن گرافیک

تیزر موشن گرافیک مایکت

    • سبک : فلت (flat)
    • سفارش دهنده :  شرکت نرم افزاری مایکت با موضوع معرفی فروشگاه مایکت

کاری از گروه تیزر و انیمیشن توتکا

تیزر موشن گرافیک چیست؟

تیزر موشن گرافیک گونه ای از تیزر سازی است که برای تولید آن از گرافیک متحرک استفاده می شود.در محصولات،  هنر فیلم سازی و گرافیک با یکدیگر ادغام شده و از قابلیت های هر دو جهت تولید محتوا وانتقال پیام استفاده می شود

. خروجی نهایی تیزر موشن گرافیک ، یک فایل ویدئویی است که ایده ای را به‌صورت ترکیب صدا و المانهای تصویری نظیر عناصر و شخصیت‌های کارتونی، تایپوگرافی، اینفوگرافیک ویدیو و تصاویرانیمیشنی نمایش می‌دهد. داستان‌سرایی یا همان بخش استوری بورد،  بخش مهمی از موشن گرافیک را تشکیل می‌دهد. اگر این ویژگی‌ها با تناسب در کنار هم بکار برده شوند خروجی قدرتمندی به دست می‌آید که به‌خوبی می‌تواند در خدمت اهداف مارکتینگ محصول یا خدمت قرار گیرد.

سفارش موشن گرافیک چگونه به برند سازی کمک می‌کند؟

 استراتژی بازاریابی محتوایی می‌تواند شامل شکل‌های مختلف محتوا از قبیل ویدیو ، متن، اینفوگرافیک، E-book و… باشد. بااین‌حال شکی نیست که هر روز مخاطبین بیش‌تری به تماشای ویدئو متمایل میشوند زیرا ویدئو یکی از جداب ترین و موثرترین ابزارها برای انتقال اطلاعات است. ویژگی‌های منحصربه‌فرد موشن گرافیک، آن را به ابزاری مناسب جهت انتقال پیام تبلیغاتی شرکتها و موسسات به مخاطبان تبدیل می‌نماید.

مهم ترین فواید موشن گرافیک چیست ؟

تحریک احساس مخاطب

یک موشن گرافیک با کیفیت ، نه‌تنها توجه مخاطب را جذب می‌کند ، بلکه می‌تواند با احساسات فرد و ناخود آگاه او ارتباط برقرار کند. موشن گرافیک امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید احساس مد نظرتان را به مخاطب منتقل کنید. موسیقی تأثیرگذار، صدای تاثیر گذار گوینده و جلوه های تصویری با هم می‌توانند به شما یاری دهند تا پیام موثر تری انتقال بدهید.

انتقال سریع اطلاعات

ارتباط visual بسیار مؤثر است زیرا این نوع ارتباط را مغز سریعتر و ساده تر پردازش میکند. در حقیقت پردازش اطلاعات بصری تقریباً بلافاصله (حدود ۱۳m.s) اتفاق می‌افتد. به همین دلیل پردازش چیزهایی که “می‌بینیم” برای ما ساده تر است. موشن گرافیک کمک می‌کند تا اطلاعات پیچیده تربه بخش‌های ساده‌تر شکسته شده و پیام مطلوب به‌سادگی و وضوح منتقل شود. از این ویژگی می‌توان در تولید ویدیوهای آموزشی، نمایش فعالیتهای ترتیبی پشت سر هم و نمایش پروسه های پیچیده و مفاهیم انتزاعی استفاده کرد.

راحتی کاربر در دریافت پیام

کاربران شبکه های مجازی و صفحات وب، ساتهای زیادی را به تماشای ویدئو اختصاص می‌دهند. با وجود ویدئو لازم نیست مخاطبان، انرژی زیادی را صرف خواندن متن و جستجو و استخراج اطلاعات نمایند. کافی است روی دکمه پخش کلیک کنند و اطلاعات موردنظرشان را به آسانی دریافت کنند.

ارائه اطلاعات بسیار در مدت زمان کم

طول اغلب تیزرهای موشن گرافیک بین ۳۰ ثانیه تا ۳ دقیقه است. هنگامی‌که الزامی است یک تأثیر فوری بر مخاطب داشته باشید استفاده از موشن گرافیک به‌شدت مفیدو موثر است. تحقیقات نشان داده که به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی، حتی تماشای یک ویدئو ۱۰ ثانیه‌ای از یک برند می‌تواند به افزایش آگاهی مخاطبان از آن برند کمک کند. موشن گرافیک می‌تواند پیام یک مقاله ۱۵۰۰ کلمه‌ای را در یک دقیقه منتقل کند و یک فرآیند پیچیده را در ۳۰ ثانیه توضیح دهد.

در آخر باد به این مطلب مهم اشاره کرد که موشن گرافیک تنها محدود به حرکت دادن متن و عناصر بصری نیست ،بلکه آمیزه‌ای از هنر، تخصص و خلاقیت است. موشن گرافیک ابزاری مدرن و قدرتمند است که به‌خوبی می‌تواند ما را به سلایق و احساسات مخاطبینمون پیوند دهد.

نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک:

Adobe After Effects

Apple Quartz Composer

Autodesk Combustion

Various VJ Programs

Max/MSP

Smith Micro Software Anime Studio

Adobe Flash

پلاگین های افترافکت مورد استفاده برای ساخت موشن گرافیک:

Red Giant Software

Magic Bullet

برنامه های تری دی که به کمک آنها میتوان موشن گرافیک ساخت:

NewTek Lightwave

The Blender Foundation Blender software

e-on Vue Infinite

Maxon Cinema 4D

Softimage XSI

Autodesk 3d studio max

Autodesk Maya

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک

انیمیشن دارای جنبه داستانی قوی است و غالبا محتوای خود را از طریق داستان به بیننده منتقل می کند اما موشن گرافیک بیشتر با تکیه بر تصویر و عناصر بصری از جمله فرم، رنگ، بافت و ترکیب بندی و حرکت ، محتوای خود را ارائه می دهد. اگرچه استفاده از عناصر بصری، موسیقی، صدا و حرکت ، وجه مشترک انیمیشن و موشن گرافیک هستند اما خصوصیت روایت داستانی معمولا در انیمیشن غالب است.

موشن گرافیک غالبا تصویر محوربوده،اما انیمیشن بیشتر شخصیت محور  است.

انیمیشن معمولا به جنبه های خاص و عمیقتر داستانی، روانی، احساسی و فلسفی شخصیت ها و پرسوناژ ها می پردازد اما موشن گرافیک بیشتر به جنبه های سمبولیک، نشانه شناسی ، شرح رویداد و فرایندها می پردازد. از این رو کاربرد موشن گرافیک بیشتر در  صنعت تبلیغات و برندینگ بوده و انیمیشن بیشتردر صنعت سرگرمی و سینماکاربرد دارد.

غالب ارائه انیمیشن بیشتر به سینمای داستانی نزدیک است. غالب هایی چون سریال تلویزیونی، فیلم سینمایی، انیمیشن های کوتاه داستانی و … اما غالب ارائه موشن گرافیک بیشتر به تیزرهای تبلیغاتی، تیتراژ و عنوان بندی، کلیپ های آموزشی و… نزدیک است.

انیمیشنها بیشتربا تکنیک تدوین تداومی تدوین می شوند که برای روایت داستانی مناسب تر است. اما آثار موشن گرافیک بیشتر با تکنیک غیر تداومی و غیر خطی که فاقد تداوم زمانی و مکانی رویدادهاست و بیشتر به ارائه محتوا تکیه می کند تا روایتی دارای توالی رویداد ها.

موشن گرافیک کجاها استفاده می شود ؟

موشن گرافیک امروزه در اکثر رسانه ها دیده می شود از جمله در :

تلویزیون
فیلم ها و سینما
تبلیغات
وب سایت ها
شبکه های اجتماعی و …

(بازدید کل ۲,۸۴۸ , ۱ بازدید امروز)